Welcome to YOURBLOGNAME, here you will find this, this and this. I also do this, this and this so feel free to kiss me. Do not forget about blah blah and please do it it well and right. Yes, replace this box with a warm welcome message to your readers, thank you.
- your name.

# hari nie bosan
Rabu, 23 Mei 2012 / permalink
Tumblr_lmaasxhfy91qjgyf3o1_500_large

Mase pergi sekolah tadi memang banyak masalah . First  kocek baju aku terkoyak . itu memang masalah . Dahla kene bratur sampai tulang nak pecah . Dahla panas . yang itu pun memang nasib lha . yang Aina nie kalo ade die je confirm die memang jelir lidah . Belanje aiskrim pon bukan nak makan pon . Second nie cite paling sedih . Mase kat kelas tadi . bebudak ramai yang bising . Cikgu suroh diam tetapi tetap bising kan ? Sebab itu , cikgu terus cakap "Keputusan Cikgu Adalah Muktamad " . Tu memang nasib lha . Dah lha kene bace surat khabar . Pastu kene tukarkan Bahasa JAWI ke dalam bahasa MALAYSIA . Nie yang geram nie . Penat buat keje takde upah . Gaji tade hapak tade . Bosan btul ! Semua orang dah tak larat dah nak mnulis . Masing2 bising , ade yng ngantok and ade juga yang buat aksi mcm kereta api . Yang buat aksi kereta api tu aku lha . Hehe . Lepas siap tu aku pegi layan cousin aku yang dudok kat blakang kerusi aku (Cepat pulak siap kerja rumah) . Disebabkan terlalu bosan dengan cousin aku tu , aku terus tarik surat khabar yang aku bace tadi tu . Dan terus tunjuk kat cousin aku gambar Torres yang dlm pasukan Chelasea tu .  Dalam beberapa minit tu tetibe je adik cousin aku mnyampuk lpas tu trus kate "Alaaa , torres tak best . CR lagi hebat , hensem lak tu . (dengan memegang buku novel aku tu  yang sangat membosankan tajuk nye ' Seindah Sakura')  .  Tibe2 je budak name Alyah dtng myampok kate dengan bangga ayat nye mcm ..... die sebut ' vodoh ' . Itu je perkataan yang die boleh sebut .  Dengan tibe2 cousin aku yang berumur 10 tahun (lebih tua kerana tarikh lahir nye lebih awal) terus kluar mngalir dah air mate budak name Puteri Alvera (bukan name sebenar) . Namenye lebih kurang same jee . Cume name Alvera tu diambil dari iklan Alo Vera . Tak nampak ke Alo Vera tu lebih kurang same je dngan Alvera ? Hehe . Agaknye dah jauh dah dngan tajuk perempuan Puteri Alvera tu kan ? Terus Puteri Alvera tu memandang aku . Aku brase pelik , mcm die ingat aku heroin je nak pujuk die jngan nangis . Dalam beberapa minit tu . Sorang budak tah mane tah die pegi baling kertas (pegi buat lipatan kapal terbang) tetibe je bende tu tekena hidung aku . Sedang bercakap pun die boleh melayang kat hidong aku . Geram sungguh mase tu . Dengan selambe aku berkate " Woii , sape baling kertas nie woii . Ko ingat aku nie kerbau ape ? " . Sebab mase tu dah tngah geram . Aku terus bukak lipatan kapal terbang yang tak canggih tu dan ade tertulis dlm kertas tu . Die tulis " Kau jangan nak bajet sangat heh . Ko ingat dngan geng Darjah 4 kau tu boleh kalahkan budak Darjah 5 ke ? Adab tu jaga sikit . Jangan kurang ajar . Lain kali ko kene hormat budak Darjah 5 ok ? Terutamanye aku yang dlm golongan Kerabat Diraja . Pengotor mcm sambal belacan . - Firza - . Laaaa , budak Firza nie ke ? Dengan serba salah pulak aku kate kat geng aku . " Kerabat Diraja ke ? Lol , kau bukan Kerabat aku pengotor " . Dengan tidak adil budak name - Anza - (Nama disambungkan) tetibe je kate " Woii nenek tua (Puteri Alvera) . Jangn bajet sngat . kau ingat kau cantik sangat ? Dengan ketinggian 84% kau tu ? Jangan bajet tau tak ? Die bukan marah . Terus menggelak adalah . mcm best lak .   Aku terfikir , ape yang lawak sangat . Adakah kerana dia membawe TV Plasma nye ke skolah dan terus membuka channel 132 dan tngok cite Super Spontan dan baru habis tngok cite tu ?  Memang mustahil lha nak bawak TV Plasma ke skolah . Dalam beberapa minit tu kitorang bebincang care nak selesaikan masalah tu . Ya aku tau surat itu sebenarnye bukan ditujukan kepade aku tetapi Puteri Alvera . Dalam beberapa minit tu . Masalah pun selesai tapi satu masalah bila Firza kate kat puteri " Aku maafkan semua orang tetapi aku tak maafkan kau Puteri " Pedih gile kate2 Firza tu . Rase mcm nak lempang je . Setelah  beberapa jam terus aku terfikir harinie harijadi Allyna (nama disambungkan) dan aku terfikir aku bawak RM4 and aku bagi singgit kat Allyna kerana aku tak bawak adiah . Lupe sudaa . Itu jee . cite dah abes . Sebab dah bunyi loceng . Hehe , k bai . Nak smayang . tata